Ότι είμαι αγράμματος και δεν μπορώ να βαστήσω ταχτική σειρά 'σ ταγραφόμενα, και...τότε φωτίζεται και ο αναγνώστης.Μπαίνοντας εις αυτό το έργον καιακολουθώντας ναγράφω...........(Μακρυγιάννης)

.......να γράφω δικά μου, να γράφω δικά σας, να γράφω και ξένα. Οπιανού και νάναι πάλι εγώ θα γράφω, ακόμα και αν δε μου αρέσουν αυτά που έχετε γραμμένα, απλά γιατί αρέσουν σε σας που τα γράψατε και σε σας που τα βλέπετε, κι αν σας πικράνω μη λησμονάτε τα λόγια του George Orwell ….. εάν σημαίνει κάτι τέλος πάντων η Ελευθερία, σημαίνει το δικαίωμα του να λες στους ανθρώπους αυτά που δεν θέλουν να ακούσουν.

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

«Αι μωραί παρθέναι» και το Τροπάριο της Κασσιανής στις μέρες μας



Με την ευκαιρία της ημέρας,Μεγάλη Τρίτη σας παραθέτω το Τροπάριο της Κασσιανής. Εναν ωραίο ύμνο παράκλησης και μετανόησης.
Χωρίς να θέλω να χαλάσω την κατάνυξη των στιγμών θα κάνω ένα μικρό σχόλιο. Η Κασσιανή αναγνωρίζει τα σφάλματα και τις αμαρτίες της και ζητάει την ευσπλάχνική συγχώρεση του Θεού. Του Κριτή και Σωτήρα που μπορεί να συγχωρέσει αυτούς που πραγματικά μετανιώνουν.
Τώρα μεταφέροντας «πεζά» το Τροπάριο στις ημέρες μας αν αντικαταστήσουμε, την γυναίκα με τους ηγέτες μας και το Θεό(σαν λέξη και όχι σαν έννοια) με τον λαό αυτής της Χώρας οι σκέψεις θα είναι πολλές............
Το αφήνω σε όλους εσάς και μην ξεχνάται ο Θεός και «πατέρας» μας, συγχωρεί αυτούς που μετανιώνουν ειλικρινά. Εμείς απλά είμαστε άνθρωποι και δεν είμαστε καθόλου σίγουροι ούτε για την ειλικρίνια τους ούτε ότι εχουν πραγματικά μετανιώσει. Οσο για τις μωρές παρθένες(στην δημοτικιά) αυτό και αν θέλει σκέψη........................................................................
 
Το Τροπάριο της Κασσιανής

Κύριε, ν πολλας μαρτίαις περιπεσοσα γυνή,
τν σν ασθομένη θεότητα, μυροφόρου ναλαβοσα τάξιν,
δυρομένη, μύρα σοι, πρ το νταφιασμο κομίζει.
Ομοι! λέγουσα, τι νύξ μοι πάρχει, οστρος κολασίας,
ζοφώδης τε κα σέληνος ρως τς μαρτίας.
Δέξαι μου τς πηγς τν δακρύων,
νεφέλαις διεξάγων τς θαλάσσης τ δωρ
κάμφθητί μοι πρς τος στεναγμος τς καρδίας,
κλίνας τος ορανος τ φάτ σου κενώσει.
Καταφιλήσω τος χράντους σου πόδας,
ποσμήξω τούτους δ πάλιν τος τς κεφαλς μου βοστρύχοις
ν ν τ παραδείσ Εα τ δειλινόν,
κρότον τος σν χηθεσα, τ φόβ κρύβη.
μαρτιν μου τ πλήθη κα κριμάτων σου βύσσους
τίς ξιχνιάσει, ψυχοσστα Σωτήρ μου;
Μή με τν σν δούλην παρίδς, μέτρητον χων τ λεος.

Μετάφραση
Κύριε, η γυναίκα που περιέπεσε σε πολλές αμαρτίες, επειδή κατάλαβε ότι είσαι Θεός, αναλαμβάνει έργο μυροφόρου και με θρήνο σου φέρνει μύρα (για να σε αλείψει) πριν ακόμα ενταφιαστείς. Και λέγει: αλίμονο σε μένα, διότι ζω μέσα σε μια νύχτα, σε μια αχαλίνωτη, φοβερή και σκοτεινή τάση για ακολασία, σ' έναν έρωτα της αμαρτίας. Δέξου τα πολλά μου δάκρυα, εσύ που μεταβάλλεις σε σύννεφα το νερό της θάλασσας. Λύγισε μπροστά στους στεναγμούς της καρδιάς μου, εσύ που χαμήλωσες τους ουρανούς με την απερίγραπτη ενανθρώπησή σου. Θα φιλήσω τα αμόλυντα πόδια σου, θα τα σκουπίσω με τις πλεξίδες της κεφαλής μου. αυτά τα πόδια που τον ήχο τους άκουσε η Εύα εκείνο το δειλινό στον παράδεισο και κρύφτηκε. Τα πλήθη των αμαρτιών μου και τα απύθμενα βάθη των κρίσεών σου ποιος θα μπορέσει να εξερευνήσει, ψυχοσώστα Σωτήρ μου; Μην παραβλέψεις εμένα τη δούλη σου, εσύ που έχεις την άπειρη ευσπλαχνία. 




Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ